ELQS en Facebook

Los falsos mitos del catalanismo


El independentismo catalán, si quiere gozar de cierta credibilidad,  debe justificar su razón  de ser no sólo  atendiendo a motivaciones sentimentales sino también  argumentando un fundamento racional. Por ello, en el último siglo, numerosos han sido los intentos de políticos y simpatizantes del secesionanismo catalán de hallar una explicación histórica a la reivindicación de un estado catalán, que ha desembocado en interpretaciones románticas nacidas en el siglo XIX y que han cuajado en la sociedad a base de subliminarlas y repetirlas sin analizarlas en profundidad. Pero la historia es una y, aunque a menudo ésta se tergiverse mediante interpretaciones interesadas y partidistas, no admite más lecturas que la propia de los hechos históricos. 

En este sentido, Cataluña nunca ha sido un estado. «Cataluña nunca fue una realidad política independiente», asegura Javier Barraycoa, vicerrector de la Universidad Abat Oliba CEU, profesor de la Universidad de Barcelona y autor de “Historias ocultadas del nacionalismo catalán”». «De ser parte del Reino Godo, quedó integrada en el imperio Carolingio, para pasar a pertenecer a la Corona de Aragón en el siglo XII».  Por su parte, Eduard Escartín, doctor en historia moderna y profesor de la Universidad de Barcelona, recuerda varias tentativas catalanas de proclamar un estado independiente que nunca llegaron a culminar. «En 1873, Baldomero Lostau intentó proclamar una República Catalana dentro de la República Federal Española y fracasó; Macià proclamó en 1931 la República Catalana, confusamente ligada a una unión de pueblos ibéricos, y duró un par de días,  y finalmente, en octubre de 1934, Companys proclamó otra efímera República dentro de una imaginaria República Federal Española que duró 10 horas».

La falsa secesión
Por lo tanto, actualmente no tiene sentido remontarse a la guerra de Sucesión, mal entendida por los independentistas como la guerra de Secesión, ni a la apócrifa corona Catalana o Catalano-Aragonesa, entre otros mitos históricos sobre los que se funda el independentismo catalán, para argumentar la legitimidad de un estado catalán. Así, Barraycoa denuncia la voluntad «del nacionalismo catalán de hacer creer que la guerra de sucesión fue una guerra de secesión. En realidad fue una guerra dinástica, civil e internacional a la vez. En aquel conflicto, ni la lengua ni la nacionalidad tuvieron la más mínima importancia». 

Por ello, el caso de Escocia, donde en otoño de 2014 sus ciudadanos mayores de 16 años votarán para decidir sobre la independencia respecto al Reino Unido, no debe ser un referente para Cataluña, puesto que esta región sí fue un estado en algún momento de su historia y, de hecho, mantuvo su independencia hasta 1707.  

Escartín incluso va más allá al denunciar «el mito de los Países Catalanes que engloba a Cataluña –incluido el Rosellón y la franja de Aragón–, Valencia y Baleares». «Es una invención de Pujol y Max Cahner que se dedicaron a difundir este imperialismo de vía estrecha. La evolución política de Valencia y Baleares niega estas concomitancias», señala Escartín. 

Convivencia lingüística
La cuestión de la lengua, uno de los principales aspectos culturales a los que se refieren los independentistas para argumentar las especificidades y singularidades de Cataluña, merece también un profundo debate histórico. Como señala Barraycoa, «desde el siglo XVI el castellano era una de las muchas lenguas que se hablaba con normalidad en Barcelona, junto al catalán o el italiano. Su expansión se fue realizando durante siglos de forma paulatina y aceptada por los catalanes que lo veían como una necesidad económica. En el siglo XIX muchos catalanistas se quejaban, no de la imposición del castellano, sino de la dejación de muchos catalanes de hablar catalán». «Cataluña es bilingüe desde la unión de Cataluña y Aragón en 1137», asegura por su parte Escartín, quien recuerda que «en la crónica de Pedro el Ceremonioso hay extensos párrafos escritos en castellano sin traducir y en el Renacimiento vemos como escritores y poetas que utilizaban el catalán se pasaban al castellano».  
Además, Barraycoa destaca que «el catalán que se ha impuesto» es producto de un artificio promovido por una serie de personas lideradas por Pompeyo Fabra  que «prefirieron “modenizar” el catalán y unificar todas sus variantes». 

Este afán mitificador ha llevado al independentismo catalán a tergiversar, reinterpretar u  obviar un sinfín de hechos históricos de menor calado en su provecho, como serían la apropiación de la señera como la bandera catalana, o la conversión de los Mossos d’Esquadra y el himno dels Segadors  en  símbolo catalanista y la imposición de la sardana como baile nacional, pero también hechos tan trascendentales como la  creación de un falso enfrentamiento histórico entre catalanes y castellanos.

«El Compromiso de Caspe en 1412 demuestra lo contrario y la Guerra de la Independencia es otra prueba irrefutable de los lazos de unión de Cataluña con el resto de España», señala Escartín. «El intento de Napoleón de crear unos departamentos catalanes separados de España fracasó totalmente», recuerda el historiador, quien además destaca «la participación y actuación de los diputados catalanes en las Cortes de Cádiz y la redacción de la Constitución de 1812», «el apoyo económico que Cataluña prestó al ejército español para la defensa de la españolidad de cuba» o «las numerosas intervenciones catalanas en la guerra de África». 

DE LA REALIDAD A LA LEYENDA

Cataluña fue independiente 
Barraycoa: «Cataluña nunca fue una realidad política independiente. De ser parte del Reino Godo, quedó integrada en el imperio Carolingio, para pasar a pertenecer a la Corona de Aragón en el siglo XII», con el tratado de Corbeil. Pau Claris¸en 1640, proclamó a Cataluña como una República pero sólo duró una semana, pues la entregó al rey de Francia»
Escartín: «En febrero de 1873, Baldomero Lostau intentó  proclamar una República Catalana dentro de la República Federal Española que fracasó de un modo lamentable. Los dos últimos dislates fueron los del coronel Macià que proclamó en 14 abril de 1931 la República Catalana, confusamente ligada a una unión de pueblos ibéricos, y que duró un par de días.. Finalmente, el 6 de octubre de 1934, Companys proclamó otra efímera República dentro de una imaginaria República Federal Española que duró 10 horas».

La bandera cuatribarrada
Barraycoa: «La bandera de las cuatro barras tradicionalmente se había denominado “la señal Real de Aragón”. Su origen primero reside en la Corona de Aragón y luego pasa al Principado. Hasta principios del siglo XVIII la bandera de la Diputación General fue la Cruz de Sant Jordi. En el siglo XIX, debido a las influencias del romanticismo, el catalanismo conservador monopolizó al  bandera catalana, mientras que los catalanistas de izquierdas ni siquiera la esgrimían»

Castilla invadió Cataluña en la Guerra de Secesión
Barraycoa: «El nacionalismo catalán quiere hacer creer que la guerra de sucesión fue una guerra de secesión. En realidad fue una guerra dinástica, civil e internacional a la vez. En aquel conflicto, ni la lengua ni la nacionalidad tuvieron la más mínima importancia. Dentro de Cataluña, hubo partidarios tanto del Archiduque Carlos como de Felipe V y en ambos bandos se tenía la conciencia de estar luchando por las libertades de España».

Sardana
Barraycoa: «Hasta finales del siglo XIX casi ningún catalán sabía lo que era una sardana, que se impuso gracias a los políticos catalanes, quienes presionaron para que este baile culminara todas las fiestas populares. Se luchó para conseguir extenderlo por toda Cataluña. Eran conscientes de que era un arma de propaganda ya que una “nación” necesitaba un baile nacional».

Países catalanes
Escartín: «Hay que denunciar el mito de los Países Catalanes que engloba a Cataluña –incluido el Rosellón y la franja de Aragón–, Valencia y Baleares. Esta es una invención de Pujol y de Max Cahner que en la Enciclopedia Catalana se dedicaron a difundir este imperialismo de vía estrecha. Por supuesto, que la evolución política de Valencia y de Baleares niegan estas concomitancias, aparte del sentimiento de las respectivas poblaciones. Sin ir más lejos, Valencia es una comunidad autónoma bilingüe desde su fundación, pues ciertas zonas de este antiguo reino –eso sí, minoritarias– fueron repobladas por aragoneses, lo que invalida las tesis del nacionalista valenciano Joan Fuster».

Los Mossos
Barraycoa: «Los Mozos de Escuadra  fueron un cuerpo de represión felipista contra las guerrillas austracistas. Durante más de dos siglos, se mantuvieron fieles a la monarquía borbónica y fueron suprimidos por el General Prim al derrocar a la dinastía isabelina. Catalanistas como Prat de la Riba no se fiaban de ellos por su exceso de españolismo».

17 comentaris:

Aquest comentari li ficarem de nom: DESMONTANDO MITOSSSSSSS DE CAGADAS BLAVERAS.

El pobre científic , historiador el que juga ser filòleg Miguel Bataller en la noticia "Desmontando el catalanismo: "Valenciano y catalán, un testimonio científico desinteresado" .Fa referencia a un filòleg Alemá de nom BERNHARD WEIS un home doctorat en la universitat de Munich i moltes coses mes , fins aqui lexplicació.
Bernard Weiss (o Bernhard, o Weis, segons qui el nomenara) va ser un lingüista fictici inventat per un/s desconegut/s per a legitimar les teories que separen el valencià de la llengua catalana, tot i que també cap el dubte que la intenció fóra ridiculitzar el secessionisme lingüístic i els blavers no se n'adonaren.[1]

A començaments dels anys 80, un tal professor Bernard Weiss, filòleg del Departament de Llengües Romàniques de la Universitat de Munic, enviava ponències a reunions blaveres i articles per a la premsa valenciana en què validava el secessionisme tot donant-li una legitimació científica. Seus eren els descobriments de textos del segle XI de trobadors valencians en mossàrab fins aleshores desconeguts com Bertran Desdelueg, Luís Llach i Salvatore Coniglia.

Bernard Weiss, però, no feia aparicions públiques, no concedia entrevistes ni atenia el telèfon, una impostura que s'allargà durant més de 6 anys. Això feu sospitar i demanar informació a la pròpia universitat muniquesa, des d'on respongueren que no hi havia ningú amb aquell nom [2]. Però després de tant de temps de farcir d'arguments pseudo-científics els defensors de la llengua valenciana, un escriptor/historiador/arqueòleg/filòleg blaver, José Payá Alberola, el convidà a assistir com a estrella al Primer Congrés de la Llengua Valenciana celebrat el mes de maig de 1985 a Elx.

La versemblança de la seua pròpia existència quedà, però, discutida des de les cròniques del periòdic blaver Las Provincias, contradint-se sobre la presència del suposat professor Bernard Weiss:

El pitjor de tot es que la pagina ESLOQUESOM i Miguel Bataller no contrasten les noticies doncs la noticia publicada per Miguel es de data 18/07/2011 i el nostre filòleg fantasma es del començament dels anys 80. Si en tan sols unes dècades ja no contrasten noticies que vinguen a contrastar del any 1200.
El que ens queda dir es que sou la cosa mes estúpida que ens em tirat mai a la cara, com diguen al meu poble no serviu ni per fer tacós de escopeta ni per fer la "O" en un canut.

Per mes informació http://ca.wikipedia.org/wiki/Bernard_Weiss Catala = Valencia = Balear
LA FE MUEVE MONTANYAS , POBRES SE LES TRAGEU COM A PUNYS
Es tot un plaer vore com en la pagina valencifrekedomm en donen la rao, gracies.

Que sí, Anònim, que molt bonico tot, pero com no saps llegir, no hauràs vist que eixe personage no se l'inventaren els "blaveros", sino els pancatalanistes. Copie els comentaris respecte ad això d'atre post:

Lo de Bernard Weiss seria criticable si haguera sigut un invent d'algún valencianiste, en ganes d'enganyar a la societat valenciana i donar "criteri d'autoritat" al valencianisme.

Pero els valencianistes mai han intentat enganyar a ningú, ni inventar-se personages inexistents en favor seu. Alguns podràn haver pecat de crèduls, pero mai han actuat de mala fé.

Per contra,no pot dir-se lo mateix dels pancatalanistes, puix Bernard Weiss fon una invenció d'un pancatalaniste que vejent-se incapacitat per a aportar arguments coherents a favor del pancatalanisme, optà pel camí fàcil dels que no tenen arguments contra els seus contraris: mentir, desinformar i ridiculisar, inventant este personage, lo que fon una FALACIA AD HOMINEM DE MANUAL:

http://es.wikipedia.org/wiki/Argumento_ad_hominem

La creació de Weiss, simplement ve a constatar que el pancatalaniste que s'ho inventà de mala fé (aixina com als pancatalanistes que encara seguixen usant-lo com si fora un "argument" a favor seu) era un home falaç i manipulador, sense capacitat de debatre de forma honrada i en arguments.

Tots els "arguments" pancatalanistes es poden resumir en tres tipos de falàcies:


*ARGUMENT AD VERECUNDIAM (o de falsa autoritat): "2+2 són 5 perque ho diu un llibre de Joan Fuster". (Que ho diga un llibre de Joan Fuster no prova que 2+2 sumen 5). "El valencià és català perque ho diu Sanchis Guarner". (Lo que diga Sanchis Guarner no demostra res, és una opinió personal i punt).

*FALACIA PER ASSOCIACIÓ (desacreditació de tot un grup en funció d'una persona/es relacionada/es): "Si un valencianiste s'equivoca, tots els valencianistes estàn equivocats", "Si un ignorant es valencianiste, tots els valencianistes són uns ignorants", etc.

*ARGUMENT AD HOMINEM (o desacreditació de la persona/es en lloc de a l'argument que defén eixa/es persona/es): "Els valencianistes no poden dir que 2+2 són 4 perque els valencianistes no són matemàtics". (Encara que els valencianistes no foren matemàtics, i tots els pancatalanistes sí ho foren, no deixa de ser cert que 2+2 són 4).

En això i en l'insult, la mofa, la prepotència, i el "copia-pega" d'algunes cites, es poden resumir els principis ideològics d'un pancatalaniste. No n'hi ha més.

Per a dir tonteries, ves-te'n a racocatalà, que allí estan els burros lliures per a parlar de lo que vullguen.

I per moltes voltes que ho repetixques, no va a ser veritat.

La creació de Weiss, simplement ve a constatar que el pancatalaniste que s'ho inventà de mala fé (aixina com als pancatalanistes que encara seguixen usant-lo com si fora un "argument" a favor seu) era un home falaç i manipulador, sense capacitat de debatre de forma honrada i en arguments.



ÉXITO DEL PRIMER CONGRÉS DE LA LLENGUA VALENCIANA

Elche (De nuestra redacción)

Con la lectura de conclusiones se cerrará hoy el [...]
(...) las sesiones han alcanzado gran altura, destacando la intervención del profesor de la Universidad de Münich Bernard Weiss, con un interesante trabajo sobre la lingüística valenciana.

(Las Provincias, 19-05-85, p.2)



CONCLUSIONES DEL PRIMER CONGRÉS DE LA LLENGUA VALENCIANA
El idioma valenciano es autóctono

Elche (Vicente Pastor Chillar)

(...) El primer día o fecha inaugural resultó frío, por la escasez de asistentes, que se multiplicaron durante el sábado y, particularmente, el domingo, en què llegaron varios turismos y autocares desde Valencia.
La primera conclusión de la asamblea es que la lengua valenciana constituye un idioma románico autóctono, en el que se da un caso único y sin precedentes (...)
Entre los ponentes han figurado (...) el profesor Herran Bernhard Weiss, de la Universidad de Munich, cuya lección fue leída por una hermana suya, al serle imposible el desplazamiento (...)
Entre los acuerdos adoptados figura celebrar el Segundo Congreso y solicitar a S.M. El Rey que conceda de Real a la Academia de Cultura Valenciana.

(Las Provincias, 23-05-1985, p.42)

Damu


Com tenia que existir la germana de Bernard Weis si ell no existia , era un home falaç i manipulador, sense capacitat de debatre de forma honrada i en arguments.
Doncs tot el mundillo blavero li donava la rao.

Anònim, si en la "germana", te referixes a Sabine Weiss (http://es.wikipedia.org/wiki/Sabine_Weiss), no consta que tinguera cap germà.
Damunt, el periodisme té que ser concret, ¿per qué no dona el nom de la "germana"? Perque sap que Sabine Weiss no tingué cap germà, i per tant, la mentira se descobriria al instant.
Bon intent, Anònim covart, pero no prou bo.
Ademés, ¿cóm pot ser que en 1985 haja assistit un "Bernhard Weiss" a eixe congrés, si l'únic que tenia eixe nom (http://es.wikipedia.org/wiki/Bernhard_Wei%C3%9F) portava casi 70 anys mort i no era llingüiste? Puix perque eixes notícies són més falses que el billet de 7 euros.

http://www.antiblavers.org/galeria/albums/userpics/10223/La_Pesta_Blava-2.pdf
pagina 242 - 247 es molt trist i penos que encara vullgues justificar lo injustificable.

I que dius de la germana de Bernard weiss ni ell ni la germana an existit mai i no poden mirar-ho per la Viquipèdia per que en els anys 80 no hi havia.
Sabina weiss no te res que vore amb Bernard? mescles noms sense sentit.

No parles, Anònim, que tu damunt poses una pàgina que no té credibilitat, eixa que s'inventa una paraula per anar en contra d'ella. Patètic. I no, no mescle noms, pero, ¿a tu te pareix que un home naixcut en 1827 i mort en 1918 pot ser germà d'una dòna que naixqué en 1924? Vinga, home, que no mos la vas a colar.

No he dit que no existiren, sino que és fals que foren germans. A vore si deprens a llegir, que bona falta te fa.

Biografía Sabina Weiss que no la germana de Bernard weiss, el nom de sabina el dius tu i no se el per que.

Atraída desde muy joven por la fotografía, comenzó a hacer fotos a los doce años con un aparato que consiguió con el dinero de su paga. Su padre la apoyó en su afición y aprendió más tarde la técnica fotográfica, entre 1942 y 1945, al lado de un fotógrafo de estudio de Ginebra: Frédéric Boissonnas.

Obtuvo su diploma de fotografía y abrió su estudio personal antes de marcharse definitivamente a París en 1946. Se convirtió entonces, a los 22 años y por recomendación de un amigo, en la asistente del célebre fotógrafo de moda Willy Maywald; con él trabajó en unas condiciones inmejorables pero, al tiempo, entendió la importancia de la luz natural como fuente de emoción.

Trabajó entonces distintos estilos fotográficos: apasionada de la música, hizo retratos de las grandes figuras de la música (Ígor Stravinski, Benjamin Britten, Pablo Casals, Stan Getz…), pero también de la literatura y el arte en general (Francis Scott Fitzgerald, Fernand Léger, Pougny, Alberto Giacometti, Robert Rauschenberg, Jan Voss, Jean Dubuffet…); colaboró también en varias revistas y periodicos conocidos en América y Europa por su relevancia publicitaria e informativa (Vogue, Match, Life, Time, Town and Country, Holiday, Newsweek, etc.). Recorrió además el mundo como fotógrafa de prensa.

Desde 1950, está representada por la agencia Rapho, primera agencia de prensa francesa que es además administradora del trabajo de, entre otros, Robert Doisneau (que fue quien la propuso entrar en la agencia tras un encuentra en el despacho del director de Vogue), Willy Ronis, Édouard Boubat, etc.

Weiss se casó ese mismo año con el pintor estadounidense Hugh Weiss, a quien había conocido en un viaje a Italia tiempo antes, y entabló amistad con personalidades del medio artístico como Jean Cocteau, Maurice Utrillo, Georges Rouault y Jacques Henri Lartigue. Con este último, compartía el amor por la humanidad y el gusto por las visiones íntimas de la vida.

A pesar de sus éxitos y de la publicación de un monográfico titulado 100 photos de Sabine Weiss pour la liberté de la presse por RSF en 2007, Sabine Weiss es una personalidad discreta y poco conocida por el gran público.

Sabine Weiss es oficial en la Ordre des Arts et des Lettres desde 1999 (Chevalier en 1987).


Bernard Weiss (o Bernhard, o Weis, segons qui el nomenara) va ser un lingüista fictici inventat per un/s desconegut/s per a legitimar les teories que separen el valencià de la llengua catalana, tot i que també cap el dubte que la intenció fóra ridiculitzar el secessionisme lingüístic i els blavers no se n'adonaren.[1]

A començaments dels anys 80, un tal professor Bernard Weiss, filòleg del Departament de Llengües Romàniques de la Universitat de Munic, enviava ponències a reunions blaveres i articles per a la premsa valenciana en què validava el secessionisme tot donant-li una legitimació científica. Seus eren els descobriments de textos del segle XI de trobadors valencians en mossàrab fins aleshores desconeguts com Bertran Desdelueg, Luís Llach i Salvatore Coniglia.

Bernard Weiss, però, no feia aparicions públiques, no concedia entrevistes ni atenia el telèfon, una impostura que s'allargà durant més de 6 anys. Això feu sospitar i demanar informació a la pròpia universitat muniquesa, des d'on respongueren que no hi havia ningú amb aquell nom [2]. Però després de tant de temps de farcir d'arguments pseudo-científics els defensors de la llengua valenciana, un escriptor/historiador/arqueòleg/filòleg blaver, José Payá Alberola, el convidà a assistir com a estrella al Primer Congrés de la Llengua Valenciana celebrat el mes de maig de 1985 a Elx.

La versemblança de la seua pròpia existència quedà, però, discutida des de les cròniques del periòdic blaver Las Provincias, contradint-se sobre la presència del suposat professor Bernard Weiss.

Es tot un plaer vorer com en la pagina valencifrekedomm en donen la raó, gracies.
Sols em penjar aquest comentari la pagina Valenciafrekedoom an llevat la noticia .

Anònim, t'equivoques completament:
1. Si he dit el nom de Sabine Weiss, és per la "suposta" germana de Bernhard Weiss.
2. ¿Blaver? ¿Las Provincias? Paraules sense sentit, mesclades en un periòdic al servici del PP, un traïdor als valencians per pactar en CiU.
Me costa creure que a estes altures de la película encara tingues que inventar-te arguments per a desprestigiar a qui no pensa com tu, i que damunt en una argumentació tan subjectiva que li resta encara la nula fiabilitat que té l'artícul. I damunt sense proves de qui s'inventà eixe personage.
Enhorabona, com a persona acabes de baixar un escaló en la escala evolutiva. Ya estàs un poc més prop de tornar a ser un Australophitecus, ¡seguix aixina!

javi estas tot loco , et deixe escrits de Teresa frekedoom que en llibres seus tambe li dona renom a un personatge inventat , al mateix temps et deixe el comentari de Miguel bataller.

Miguel Bataller :

Demane perdó per caure en lo que moltes vegaes he advertit que tiguem la responsabilitat de dur molt de cuidao. Quan vach llechir l'articul que encapçala este fil me vach alegrar molt i dut per l'entusisme el vach aportat aci sense fer una minima comprobacio. La nostra guerra deguem ferla en mooooltaaa coherencia i no caure en les fantasies d'els nostres enemics. Si el Mestre Garcia Moya diu lo que diu del tal Weiss aixo va amisa. Reitere les meus disculpes.
Com a penitencia m'he imposat trobar algún fet comprobat que puguera conduir a les mateixes conclusions que el fals profesor Weiis defenia. M'ha paregut apropiat algo que molts de vosatros ya conegueu pero que no està de mes tornar a llechir. Lo siguient describix que ni fet a posto el per que el catalanisme va ancetar la guerra contra mosatros.

Teresa Frekidoom:

Esta clar que Bernat Weiss va ser una invencio pero:

1. el seu nom está incluit en el meu primer llibre "Lengua Valenciana, una Lengua Suplantada" pero com un nom mes, incluit en u dels centenars de documents que estan alli afegits i NO com aportacio meua . Un chicotet error en mig dels centenars de documents genuins aportat , no vol dir res.I ya esta corregit en el meu segon llibre "Cronologia Historica de la Llengua Valenciana" . I estará en el tercer.

Anònim, yo no m'he llegit res de Teresa Puerto, i de moment, no crec que ho faça. No sé si hauràs llegit lo que tu mateix has posat, pero ahí posa que ella ficà el nom, "com un nom més", sense importància. ¡Ma que vos agrada fer una montanya d'un granet d'arena!

Miguel Bataller ,Mestre Garcia Moya i la Teresa frikidoom son 3 personatges del mon intelectualillo del mon blaver els tres fan el mateix error sense contrastar noticies sense llegir res d'aquest personatge i al mateix temps sempre van donant llisons de estar molt ben documentats.
Ja veus, com molt be diu teresa frikidoom "el seu nom està incluit en el meu primer llibre "Llengua Valenciana, una Llengua Suplantada" Peró com un nom mes, incluit en u dels centenars de documents que estan allí afegits i NO com aportació meua .
Si ens ficarem a revisar els textos de tota aquesta colla quantes coses trauríem a la llum,pero estaria la gent com tu que sou mes papistes que el papa.
Que quede ben clar que tota aquesta colla de indesitjables L'únic que volen es la destrucció de la nostra llengua.

Els que més colaboreu en la destrucció de la llengua valenciana sou els valencians renegats que intenteu parlar com parlen en Barcelona (que si "amb", que si "aquest", que si "nosaltres" que si "gaire", que si "vehicle", etc, etc) i vos avergonyiu de parlar com parlen els vostres majors (pares i yayos).

¡I damunt estos renegats es creuen els superdefensors de la cultura valenciana! Els únics valencians bons.

Ficaré un eixemple de la seua incoherència supina: als pancatalanistes els encanta dir que el valencià és al català lo que l'argentí o l'andalús, són al castellà...

Puix bé. ¿Algú s'imagina als argentins intentant parlar com els madrilenys o els andalusos baix l'excusa de que parlen un dialecte del castellà? NO, perque els argentins no tenen el complex d'inferioritat que tenen els pancatalanistes valencians.

Esta és la puta realitat. Els que més ataquen a la llengua dels valencians, els que més la repudien i senten vergonya d'ella i dels seus majors, són els valencians pancatalanistes. Són tan despreciables com els valencians "afrancesats" de finals del XVIII, o els valencians "castellanisats" durant el XVI.

Que recateto que eres, jo no parle com un Catala com no parle tampoc com un de Valencia ciutat com no parle com un Alcoia o un castellonenc o un Mallorqui . Com un Argenti diu que parla castella jo tambe dic que parle Catala veus la diferencia.

En cap poble valencià s'usen de forma natural (és dir, no condicionada per Canal 9 o atres mijos moderns) moltíssimes de les formes catalanes que uses. Tant llèxiques com fonètiques. Estic segur de que parles tan afectat que pronuncies totes les "t" dels dígrafs que escrius, just igual que fan els catalans.

Com es pot vore, l'eixemplar de "frikitroll pancatalaniste" de manual que intenta boicotejar esta pàgina, es creu que és l'unic ací que ha agarrat un llibre en sa vida, es creu que és l'unic en capacitat per a pensar, parlar, etc. L'unic digne de ser valencià... Pero lo únic que sap fer l'amic frikitroll és intentar desacreditar als valencianistes a l'estil dels colaboradors del Sálvame Deluxe.

És lo que té la coentor de ser pancatalaniste sent valencià. Que és una postura tan indefendible, que no pot acreditar-se més que a costa d'intentar desacreditar als demés.

Publicar un comentario

Gracies per comentar l´articul. ¡Salutacions!